fredag 9 september 2011

Träningsvärk Delux

Efter ett pass "Fight Circuit" i onsdags och 45+30 Cykel-Core igår har jag den värsta träningsvärken på länge. "Fight´Circuit" är en av Sats eventklasser, stationsbetonadträning med kampsport och styrkeövningar i intervall. Favoriten är såklart Burpies, just nu kan jag inte komma på en mer komplett övning. troligtvis inte en mer krävande heller.
Hela core och bröstpartiet känns som om det håller på att gå av på mitten vid minsta rörelse. tiil och med att cykla till jobbet idag var smärtsamt.
Men jag känner att det är bra, det visar ju att träningen ger resultat och jag vet med mig att jag troligtvis inte alltid haft den bästa tekniken när det gäller coreövningarna. Jag är fortfarande långt ifrån det perfekta corepasset men jag vet åt vilket håll jag är på väg och hur jag ska jobba för att komma närmare målet.
I helgen väntar 45+30 Cykel-Core (börjar bli en vana) och ytterligare en eventklass SH'BAM, Les Mills klass utvecklad av Annika Sjö. Les Mills, det kan ju inte bli fel....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar