torsdag 21 oktober 2010

Är detta mitt Malmö

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7992639.ab
Jag flyttade till Malmö för sex år sedan.
Malmö är på många sätt en helt underbar stad, här händer alltid något kul, jag upplever gärna Malmö från min cykel och cykelvägarna är många, långa och av bra kvalitet.
På sommaren kan man åka inlines längs med stranden, en tre kilometer lång raksträka med helt slät asfalt.
Året runt kan man uppleva parkerna i Malmö, på vintern är det snö, på sommaren skiner solen, på morgonen är det gryning och på kvällen är det mörkt. Med musik i öronen så blir det alltid en härlig joggingtur eller power walk.
I mitt Malmö njuter man av allt det fina som staden har att erbjuda.
I mitt Malmö skjuter man inte på varandra.
Jag blir så ledsen, ska jag nu låta bli att ta en promenad innan jag går och lägger mig för att någon vettvilling inte förstår att man ska vara rädd om livet, oavsett om det är mitt eller ditt. Jag är inte helt dum, jag kommer inte att ta några kvällspromenader, men det är med sorg jag stannar inne...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar