torsdag 21 oktober 2010

Box ikväll

Klockan är halv tre. Sitter redan och laddar vid mitt skrivbord inför kvällens träning.
75 minuters box står på schemat och jag ser verkligen fram emot det. Är inne in en perriod av frustration och träningen är en del av min terapi.
Jag kan inte ändra på någon annan än mig själv, oavsett hur konstigt människor beter sig. Bättre då att ta hand om min negativa energi på mitt eget sätt. Träning är det bästa jag kan komma på.
Vem orkar vara arg efter 75 minuters box när kroppen skriker av trötthet? Inte jag i alla fall, då är jag mest bara trött... Och lycklig, full av adrenalin och endorfin, för att jag klarat mig ignom hela passet utan att dö och för att jag orkar mer än för en månad sedan...
Dessutom är instruktören så bra, vem kan inte låta bli att le när han inleder med kommentaren
- Är ni klara eller färdiga?
Nu är jag klar, riktigt redo, kvart över åtta, då är jag färdig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar