onsdag 20 oktober 2010

Biggest Looser

Ett av mina favoritprogram. Jag gillar den amerikanska versionen bättre än den svenska, kopior kan sällan bli lika bra som originalet. Jag gillar det fokus de lägger på fysisk aktivitet, hade varit som en dröm att få vara med om något liknande. Lägga hundra procent på träning under en period och en PT som följer varje steg jag tar. Däremot känner jag mig tveksam till deras mathållning, light och sötningsmedel har varit med i deras program flera gånger. Jag tycker inte att ett kalorifritt tuggummi med sötningsmedel är ett bra alternativ vid sug. Har läst många artiklar som menar att sötningsmedel påverkar insulinet och skapar hungerkänslor. Finns flera program som hanterar övervikt, motion och mathållning, dock inget där LCHF tillämpas, kanske fortfarande är för kontroversiellt men den dagen det programmet visas på TV kommer jag att sitta som klistrad. Tills dess får jag driva mitt eget BL och imorgon är det vägdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar